Przedszkole

20190830_35

Kolorowe Kredki,

kilka słów o nas!

Niepubliczne Przedszkole Kolorowe Kredki zostało zaprojektowane tak, by zapewnić dzieciom bezpieczeństwo i wygodę. Wzorowe warunki lokalowe, nowoczesne, doskonale wyposażone sale dydaktyczne z dużymi bezpiecznymi oknami dostosowane są do najmłodszych, dedykowane łazienki w każdej sali, jadalnia dla dzieci, własna kuchnia z windą żywieniową, sala gimnastyczna, gabinety terapeutyczne, sala do Integracji Sensorycznej,  plac zabaw z atestowanymi zabawkami i nawierzchnią bezpieczną, winda osobowa i co najważniejsze… przyjazna, domowa atmosfera wywołają uśmiech na buzi każdego malucha i ułatwią proces adaptacyjny to właśnie MY!

20190830_31
20190830_36

Naszym nadrzędnym celem jest dobro dziecka. W przedszkolu Kolorowe Kredki młody, wykwalifikowany zespół pedagogów zapewnia dzieciom najlepszą opiekę. W atmosferze akceptacji i wzajemnego zaufania uczymy dzieci kreatywności i samodzielności,  wspieramy naszych podopiecznych w rozwijaniu ich zdolności i zainteresowań. Nasze ciocie dobierają metody nauczania indywidualnie do potrzeb i możliwości dziecka, tak by w najlepszy sposób pokierować jego potencjałem i zachęcić do działania i odkrywania otaczającego świata. Dokładamy starań, aby każde dziecko czuło się ważne i doceniane.

U nas nie ma miejsca na nudę.

W przedszkolu Kolorowe Kredki codziennie organizujemy urozmaicone zajęcia edukacyjne. Nasze przedszkole odwiedzają liczni goście: aktorzy, muzycy, sportowcy, ludzie ciekawych zawodów. W Przedszkolu cyklicznie odbywają się: wycieczki tematyczne, imprezy okolicznościowe, spektakle teatralne, warsztaty przyrodnicze, koncerty edukacyjne. U nas każdy dzień jest nową przygodą.

Kształtujemy u dzieci zachowania proekologiczne.

W naszym Przedszkolu wszyscy segregujemy odpady. Uczymy się tego od najmłodszych lat! Wyznajemy zasadę, że odpowiednia dieta i odpowiednie proporcje aktywności fizycznej, odpoczynku i zabawy są receptą na zdrowie i uśmiech dziecka. Zdrowe i lekkie posiłki przygotowujemy we własnej kuchni wyłącznie z naturalnych i świeżych produktów.

Plan dnia przedszkolaka

Jest to czas na swobodną, twórczą aktywność dzieci, a także zabawy integracyjne,  samodzielne lub inspirowane przez ciocie. Przed śniadaniem organizujemy zajęcia ruchowe: zabawy przy muzyce ze śpiewem, ćwiczenia zręcznościowe, gimnastykę ogólnorozwojową oraz gry zespołowe.

Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania podczas spożywania posiłku, czynności porządkowe po zakończeniu śniadania.

Dzieci uczestniczą w zajęciach edukacyjnych realizowanych przez ciocie zgodnie z założeniami podstawy programowej oraz założeniami planu dydaktyczno-wychowawczego. Dzieci uczestniczą także w zajęciach rozwojowych według tygodniowego rozkładu, tj. : rytmika, gimnastyka buzi i języka, gimnastyka ogólnorozwojowa, zajęcia plastyczne,  język angielski.

Przygotowanie do wyjścia na dwór, opanowanie umiejętności związanych z samodzielnym ubieraniem się, wyjście na dwór.

Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.

Dzieci mogą w tym czasie spać (12:30-13:45) albo uczestniczyć w zajęciach wyciszających, podczas których czytamy książki i słuchamy muzyki relaksacyjnej ( czas trwania zajęć wyciszających 30 minut).

Przygotowanie do drugiego dania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.

Po południu w przedszkolu dzieci biorą udział w wybranych zajęciach warsztatowych według rozkładu tygodniowego. Jest to również czas zabawy swobodnej w kącikach zainteresowań.

Przygotowanie do I podwieczorku, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.

Po małej przerwie na posiłek czekają na nas zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Jest to czas na swobodną, twórczą aktywność dzieci. Możemy bawić się, grać w gry planszowe, rysować, czytać książki, a także bawić się w twórcze zabawy inspirowane nawzajem przez dzieci lub ciocie.

Przygotowanie do II podwieczorku, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.

Po małej przerwie na posiłek czekają na nas zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Jest to czas na swobodną, twórczą aktywność dzieci. Możemy bawić się, grać w gry planszowe, rysować, czytać książki, a także bawić się w twórcze zabawy inspirowane nawzajem przez dzieci lub ciocie.

Zajęcia w przedszkolu

W naszym Przedszkolu dajemy dziecku szansę rozwijania jego wszechstronnych pasji i zainteresowań, dlatego też przedszkole zapewnia szeroki wachlarz zajęć:

  • Język angielski – 4 razy w tygodniu
  • Kodowanie na dywanie – 1 raz w tygodniu
  • Rytmika – 2 razy w tygodniu
  • Gimnastyka ogólnorozwojowa – 1 raz w tygodniu
  • Taniec-  1 raz w tygodniu
  • Fitlight (zajęcia poprawiające koordynację) – 1 raz w tygodniu

 

Jak również:

  • Balet
  • Piłka nożna
  • Judo
  • Szachy
  • Język angielski
  • Język hiszpański

 

Przedszkolne zajęcia to również:

  • Gimnastyka buzi i języka
  • Zajęcia język polski od A do Z
  • Zajęcia z dziecięcej matematyki
  • Zabawy muzyczno-ruchowe
  • Zajęcia plastyczne
  • Zajęcia sportowe
  • Zajęcia relaksacyjne
  • Zajęcia „kuchcikowo”
  • Wizyty tajemniczych gości

Przedszkole zapewnia również możliwość skorzystania z :

  • Zajęć gimnastyki korekcyjnej
  • Zajęć logopedycznych
  • Zajęć Integracji sensorycznej
  • Konsultacji z psychologiem
  • Konsultacji z pedagogiem specjalnym

Adaptacja

Dla dzieci rozpoczynających swoją przedszkolną przygodę prowadzimy indywidualne zajęcia adaptacyjne, które pozwolą łagodnie i naturalnie wejść w życie przedszkola.
W okresie adaptacji rodzice mogą przebywać w przedszkolu razem z dzieckiem.

Dzięki zajęciom adaptacyjnym dzieci:

  • lepiej poradzą sobie z rozłąką z rodzicami
  • stopniowo oswajają się z przedszkolem, poznają sale dydaktyczne, jadalnie, sale gimnastyczną, plac zabaw.
  • poznają swoje „ciocie” oraz swoich rówieśników, nawiązując z nimi pozytywne relacje podczas wspólnych zabaw integracyjnych

Zajęcia adaptacyjne umożliwiają rodzicom:

  • dokładniejsze zapoznanie się z ofertą przedszkola
  • poznanie zasad ułatwiających dzieciom start przedszkolny
  • nawiązanie współpracy z nauczycielami w celu ułatwienia dzieciom procesu adaptacyjnego

WSKAZÓWKI

Oto kilka pomocnych informacji i sposobów na sprawny i przyjemny proces adaptacji Waszego dziecka i rodzicielskich obaw.

Adaptację ułatwia:

  • wewnętrzne przekonanie obojga rodziców, że przedszkole jest korzystne do prawidłowego rozwoju ich dziecka, cieszenie się razem z dzieckiem
  • świadomy wybór placówki
  • pozytywne, akceptujące nastawienie do przedszkola  i personelu
  • częste kontakty z dziećmi i z innymi dorosłymi
  • uczenie samodzielności dziecka w codziennych sytuacjach
  • zrozumienie stanów emocjonalnych dziecka i wspieranie go
  • stopniowe wydłużanie pobytu dziecka w przedszkolu
  • okazywanie spokoju, poczucia bezpieczeństwa podczas rozstania
  • czas na bycie z dzieckiem po odebraniu go z przedszkola

Rady dla rodziców:

  • ciesz się i okazuj dziecku swoją radość z tego, że pójdzie do przedszkola
  • pożegnanie powinno być krótkie: buziak i pa-pa
  • nie składaj obietnic, których nie możesz dotrzymać np. nie mów, że idziesz do samochodu i zaraz przyjdziesz
  • witaj i żegnaj swoje dziecko z uśmiechem
  • nie pytaj od razu: co robiło, poczekaj aż samo Ci się zwierzy
  • nie pytaj: co i ile zjadło, ani z kim się bawiło – powoduje to stres i niechęć do opowiadania
  • pochwal je np. Byłeś dzielny/a. Jestem z Ciebie bardzo dumna
  • okazuj dziecku radość, spokój oraz dodawaj otuchy
  • uczestnicz w spotkaniach informacyjnych i zajęciach otwartych
  • zorganizuj sobie czas na bycie z dzieckiem po odebraniu z przedszkola
  • okazuj spokój, cierpliwość podczas rozstania i odbierania

Wyprawka

Doskonale wiemy, że wygodne ubranie jest już połową sukcesu by dzień był cudowny.
Dlatego pamiętajmy o tym również w stosunku do dziecka.

Ubranie powinno być wygodne, niekrępujące ruchów oraz dostosowane do pory roku
i warunków atmosferycznych, pozwalające na codzienny pobyt dziecka na świeżym powietrzu.

Ubranka do Przedszkola:

  • kapcie antypoślizgowe zapinane na rzepy lub zatrzaski
  • ubrania do przebrania (koszulka z krótkim i z długim rękawem, spodenki/spódniczka, dwie pary skarpetek, dwie pary majteczek, rajstopy)

Ubranka na dwór – odpowiednie do pory roku i pogody:

  • zimą: ciepła kurtka, ocieplane i najlepiej wodoodporne spodnie, śniegowce, nieprzemakalne rękawiczki, szalik, czapka, sweter lub polar
  • wiosną i jesienią: kurtka przeciwdeszczowa, bluza, czapka, kalosze na deszczowe dni
  • latem: przewiewne ubranie, nakrycie głowy

Do leżakowania – dla dzieci, które leżakują:

  • pościel: poduszka, kołdra lub kocyk z poszewkami. Wymiana piżamy
    i pościeli na czystą powinna odbywać się nie rzadziej, niż co dwa tygodnie.
  • piżamka
  • przytulanka

Artykuły higieniczne:

  • szczoteczka i pasta do zębów. Wymiana szczoteczki do zębów powinna odbywać się nie rzadziej, niż co dwa miesiące.
  • krem do twarzy na mroźne oraz słoneczne dni (z filtrem UV)
  • szczotka do włosów (dla dziewczynek)
  • dla dzieci używających pieluch – pieluchy jednorazowe.