Kolorowe Kredki,
kilka słów o nas!
Niepubliczne Przedszkole Kolorowe Kredki zostało zaprojektowane tak, by zapewnić dzieciom bezpieczeństwo i wygodę. Wzorowe warunki lokalowe, nowoczesne, doskonale wyposażone sale dydaktyczne z dużymi bezpiecznymi oknami dostosowane są do najmłodszych, dedykowane łazienki w każdej sali, jadalnia dla dzieci, własna kuchnia z windą żywieniową, sala gimnastyczna, gabinety terapeutyczne, sala do Integracji Sensorycznej, plac zabaw z atestowanymi zabawkami i nawierzchnią bezpieczną, winda osobowa i co najważniejsze… przyjazna, domowa atmosfera wywołają uśmiech na buzi każdego malucha i ułatwią proces adaptacyjny to właśnie MY!
Naszym nadrzędnym celem jest dobro dziecka. W przedszkolu Kolorowe Kredki młody, wykwalifikowany zespół pedagogów zapewnia dzieciom najlepszą opiekę. W atmosferze akceptacji i wzajemnego zaufania uczymy dzieci kreatywności i samodzielności, wspieramy naszych podopiecznych w rozwijaniu ich zdolności i zainteresowań. Nasze ciocie dobierają metody nauczania indywidualnie do potrzeb i możliwości dziecka, tak by w najlepszy sposób pokierować jego potencjałem i zachęcić do działania i odkrywania otaczającego świata. Dokładamy starań, aby każde dziecko czuło się ważne i doceniane.
U nas nie ma miejsca na nudę.
W przedszkolu Kolorowe Kredki codziennie organizujemy urozmaicone zajęcia edukacyjne. Nasze przedszkole odwiedzają liczni goście: aktorzy, muzycy, sportowcy, ludzie ciekawych zawodów. W Przedszkolu cyklicznie odbywają się: wycieczki tematyczne, imprezy okolicznościowe, spektakle teatralne, warsztaty przyrodnicze, koncerty edukacyjne. U nas każdy dzień jest nową przygodą.
Kształtujemy u dzieci zachowania proekologiczne.
W naszym Przedszkolu wszyscy segregujemy odpady. Uczymy się tego od najmłodszych lat! Wyznajemy zasadę, że odpowiednia dieta i odpowiednie proporcje aktywności fizycznej, odpoczynku i zabawy są receptą na zdrowie i uśmiech dziecka. Zdrowe i lekkie posiłki przygotowujemy we własnej kuchni wyłącznie z naturalnych i świeżych produktów.
Plan dnia przedszkolaka
Jest to czas na swobodną, twórczą aktywność dzieci, a także zabawy integracyjne, samodzielne lub inspirowane przez ciocie. Przed śniadaniem organizujemy zajęcia ruchowe: zabawy przy muzyce ze śpiewem, ćwiczenia zręcznościowe, gimnastykę ogólnorozwojową oraz gry zespołowe.
Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania podczas spożywania posiłku, czynności porządkowe po zakończeniu śniadania.
Dzieci uczestniczą w zajęciach edukacyjnych realizowanych przez ciocie zgodnie z założeniami podstawy programowej oraz założeniami planu dydaktyczno-wychowawczego. Dzieci uczestniczą także w zajęciach rozwojowych według tygodniowego rozkładu, tj. : rytmika, gimnastyka buzi i języka, gimnastyka ogólnorozwojowa, zajęcia plastyczne, język angielski.
Przygotowanie do wyjścia na dwór, opanowanie umiejętności związanych z samodzielnym ubieraniem się, wyjście na dwór.
Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.
Dzieci mogą w tym czasie spać (12:30-13:45) albo uczestniczyć w zajęciach wyciszających, podczas których czytamy książki i słuchamy muzyki relaksacyjnej ( czas trwania zajęć wyciszających 30 minut).
Przygotowanie do drugiego dania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.
Po południu w przedszkolu dzieci biorą udział w wybranych zajęciach warsztatowych według rozkładu tygodniowego. Jest to również czas zabawy swobodnej w kącikach zainteresowań.
Przygotowanie do I podwieczorku, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.
Po małej przerwie na posiłek czekają na nas zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Jest to czas na swobodną, twórczą aktywność dzieci. Możemy bawić się, grać w gry planszowe, rysować, czytać książki, a także bawić się w twórcze zabawy inspirowane nawzajem przez dzieci lub ciocie.
Przygotowanie do II podwieczorku, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami, czynności porządkowe i higieniczne po posiłku.
Po małej przerwie na posiłek czekają na nas zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem. Jest to czas na swobodną, twórczą aktywność dzieci. Możemy bawić się, grać w gry planszowe, rysować, czytać książki, a także bawić się w twórcze zabawy inspirowane nawzajem przez dzieci lub ciocie.
Zajęcia w przedszkolu
W naszym Przedszkolu dajemy dziecku szansę rozwijania jego wszechstronnych pasji i zainteresowań, dlatego też przedszkole zapewnia szeroki wachlarz zajęć:
- Język angielski – 4 razy w tygodniu
- Kodowanie na dywanie – 1 raz w tygodniu
- Rytmika – 2 razy w tygodniu
- Gimnastyka ogólnorozwojowa – 1 raz w tygodniu
- Taniec- 1 raz w tygodniu
- Fitlight (zajęcia poprawiające koordynację) – 1 raz w tygodniu
Jak również:
- Balet
- Piłka nożna
- Judo
- Szachy
- Język angielski
- Język hiszpański
Przedszkolne zajęcia to również:
- Gimnastyka buzi i języka
- Zajęcia język polski od A do Z
- Zajęcia z dziecięcej matematyki
- Zabawy muzyczno-ruchowe
- Zajęcia plastyczne
- Zajęcia sportowe
- Zajęcia relaksacyjne
- Zajęcia „kuchcikowo”
- Wizyty tajemniczych gości
Przedszkole zapewnia również możliwość skorzystania z :
- Zajęć gimnastyki korekcyjnej
- Zajęć logopedycznych
- Zajęć Integracji sensorycznej
- Konsultacji z psychologiem
- Konsultacji z pedagogiem specjalnym
Adaptacja
Dla dzieci rozpoczynających swoją przedszkolną przygodę prowadzimy indywidualne zajęcia adaptacyjne, które pozwolą łagodnie i naturalnie wejść w życie przedszkola.
W okresie adaptacji rodzice mogą przebywać w przedszkolu razem z dzieckiem.
Dzięki zajęciom adaptacyjnym dzieci:
- lepiej poradzą sobie z rozłąką z rodzicami
- stopniowo oswajają się z przedszkolem, poznają sale dydaktyczne, jadalnie, sale gimnastyczną, plac zabaw.
- poznają swoje „ciocie” oraz swoich rówieśników, nawiązując z nimi pozytywne relacje podczas wspólnych zabaw integracyjnych
Zajęcia adaptacyjne umożliwiają rodzicom:
- dokładniejsze zapoznanie się z ofertą przedszkola
- poznanie zasad ułatwiających dzieciom start przedszkolny
- nawiązanie współpracy z nauczycielami w celu ułatwienia dzieciom procesu adaptacyjnego
WSKAZÓWKI
Oto kilka pomocnych informacji i sposobów na sprawny i przyjemny proces adaptacji Waszego dziecka i rodzicielskich obaw.
Adaptację ułatwia:
- wewnętrzne przekonanie obojga rodziców, że przedszkole jest korzystne do prawidłowego rozwoju ich dziecka, cieszenie się razem z dzieckiem
- świadomy wybór placówki
- pozytywne, akceptujące nastawienie do przedszkola i personelu
- częste kontakty z dziećmi i z innymi dorosłymi
- uczenie samodzielności dziecka w codziennych sytuacjach
- zrozumienie stanów emocjonalnych dziecka i wspieranie go
- stopniowe wydłużanie pobytu dziecka w przedszkolu
- okazywanie spokoju, poczucia bezpieczeństwa podczas rozstania
- czas na bycie z dzieckiem po odebraniu go z przedszkola
Rady dla rodziców:
- ciesz się i okazuj dziecku swoją radość z tego, że pójdzie do przedszkola
- pożegnanie powinno być krótkie: buziak i pa-pa
- nie składaj obietnic, których nie możesz dotrzymać np. nie mów, że idziesz do samochodu i zaraz przyjdziesz
- witaj i żegnaj swoje dziecko z uśmiechem
- nie pytaj od razu: co robiło, poczekaj aż samo Ci się zwierzy
- nie pytaj: co i ile zjadło, ani z kim się bawiło – powoduje to stres i niechęć do opowiadania
- pochwal je np. Byłeś dzielny/a. Jestem z Ciebie bardzo dumna
- okazuj dziecku radość, spokój oraz dodawaj otuchy
- uczestnicz w spotkaniach informacyjnych i zajęciach otwartych
- zorganizuj sobie czas na bycie z dzieckiem po odebraniu z przedszkola
- okazuj spokój, cierpliwość podczas rozstania i odbierania
Wyprawka
Doskonale wiemy, że wygodne ubranie jest już połową sukcesu by dzień był cudowny.
Dlatego pamiętajmy o tym również w stosunku do dziecka.
Ubranie powinno być wygodne, niekrępujące ruchów oraz dostosowane do pory roku
i warunków atmosferycznych, pozwalające na codzienny pobyt dziecka na świeżym powietrzu.
Ubranka do Przedszkola:
- kapcie antypoślizgowe zapinane na rzepy lub zatrzaski
- ubrania do przebrania (koszulka z krótkim i z długim rękawem, spodenki/spódniczka, dwie pary skarpetek, dwie pary majteczek, rajstopy)
Ubranka na dwór – odpowiednie do pory roku i pogody:
- zimą: ciepła kurtka, ocieplane i najlepiej wodoodporne spodnie, śniegowce, nieprzemakalne rękawiczki, szalik, czapka, sweter lub polar
- wiosną i jesienią: kurtka przeciwdeszczowa, bluza, czapka, kalosze na deszczowe dni
- latem: przewiewne ubranie, nakrycie głowy
Do leżakowania – dla dzieci, które leżakują:
- pościel: poduszka, kołdra lub kocyk z poszewkami. Wymiana piżamy
i pościeli na czystą powinna odbywać się nie rzadziej, niż co dwa tygodnie. - piżamka
- przytulanka
Artykuły higieniczne:
- szczoteczka i pasta do zębów. Wymiana szczoteczki do zębów powinna odbywać się nie rzadziej, niż co dwa miesiące.
- krem do twarzy na mroźne oraz słoneczne dni (z filtrem UV)
- szczotka do włosów (dla dziewczynek)
- dla dzieci używających pieluch – pieluchy jednorazowe.