O nas

Położenie

Przedszkole i Żłobek Kolorowe Kredki znajdują się na w niedalekiej odległości od centrum Piaseczna, 5 minut spacerem od Centrum Edukacyjno-Multimedialnego.

Zapisz się do KREDEK

20190303_14

Budynek

Mieścimy się w wolnostojącym budynku o powierzchni ponad 1200 m2, zbudowanym specjalnie z przeznaczeniem na Przedszkole i Żłobek. Budynek spełnia wszystkie przewidziane prawem normy budowlane, sanitarne i przeciwpożarowe.

Jest ogrodzony a co za tym idzie zapewnia bezpieczeństwo dzieciom z Przedszkola i Żłobka.  Budynek posiada windę osobową co pozwala osobom niepełnosprawnym na swobodne poruszanie się po placówce.

Plac zabaw

Posiadamy dwa, duże place zabaw pokryte nawierzchnią bezpieczną.

Na PRZEDSZKOLNYM placu zabaw znajdują się zestawy zabawowo – sprawnościowe, huśtawki, miejsce do gry w zewnętrzne szachy oraz inne liczne zabawki.

ŻŁOBKOWY plac zabaw posiada urządzenia dostosowane do wieku dzieci, huśtawki, zjeżdżalnie, tunele, samochodziki oraz małe boisko do gry w piłkę nożnąJ

Dla wygody naszych dzieci posiadamy dedykowaną zewnętrzną łazienkę.

20190303_36
20190830_29

Sale dydaktyczne

Posiadamy siedem sal dla przedszkolaków oraz 2 sale dla żłobka, każda z własną łazienką. Sale są bardzo dobrze doświetlone światłem dziennym. Ogrzewanie w całym budynku jest podłogowe, co daje dzieciom zimą wyjątkowy komfort. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla placówek niepublicznych.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. Wysokość i wielkość umywalek oraz ubikacji jest dostosowana do małych dzieci. Ścianki działowe między ubikacjami są przemyślane, tak aby dzieciom dawały komfort i prywatność ale na tyle niskie aby ciocie widziały co się w nich dzieje.

Wnętrza Przedszkola i Żłobka zostały zaprojektowane w sposób, który sprzyja koncentracji oraz daje optymalne warunki dla rozwoju kreatywności dzieci. Unikamy zbyt dużej ilości rozpraszających wizualnych bodźców, bazę stanowią ciepłe, jasne wnętrza tworzące przyjazną atmosferę, w której pojawia się intensywny, nasycony kolor na jednej ze ścian.

Sala do integracji sensorycznej

W naszej placówce posiadamy w pełni wyposażoną salę do zajęć Integracji Sensorycznej.

Zajęcia Integracji Sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).

Prowadzenie terapii poprzedzone jest szczegółową diagnozą, która decyduje o przebiegu zajęć.

 Na podstawie otrzymanej diagnozy rodzice podejmują decyzje o tym czy dziecko będzie czy nie będzie na zajęcia uczęszczać.

Podczas zajęć SI dziecko pod okiem terapeuty, a często przy jego wsparciu, wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące cale ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcji – czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku). Zajęcia odbywają się w sali przeznaczonej do terapii SI. Podczas terapii wykorzystywane są sprzęty i pomoce, wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.

20190830_29

Co to jest Integracja Sensoryczna?

Integracja sensoryczna to zdolność do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły (wzrok, słuch, dotyk, węch, smak, układ przedsionkowy i proprioceptywny) z otoczenia do organizmu. Dzięki sprawnie działającemu układowi nerwowemu możemy segregować, porządkować i składać pojedyncze bodźce w kompletne reakcje mózgu. Prawidłowa organizacja wiadomości płynących z ciała i środowiska może być użyta do planowego ruchu, odpowiedniego napięcia mięśni, zachowania wyznaczonej pozycji ciała czy właściwego reagowania emocjonalnego na zaistniałą sytuację. Od przebiegu procesów dokonujących się w ośrodkowym układzie nerwowym zależą wysoce skomplikowane procesy takie jak mowa, czytanie, pisanie czy liczenie.

Terapeuta prowadzący zajęcia poprzez zabawę dostarcza odpowiednich bodźców do ośrodkowego układu nerwowego. Celowe, naprzemienne pobudzanie i wyciszanie układu nerwowego oraz poddawanie stymulacji na określone zmysły poprawia funkcjonowanie układu sensorycznego dziecka. Wiele ćwiczeń odbywa się na huśtawkach terapeutycznych, które dostarczają stymulacji w ruchu liniowym lub rotacyjnym oraz wymagają odpowiednich reakcji adaptacyjnych organizmu. Dziecko wykonując różne ćwiczenia doświadcza wszystkimi zmysłami (stymulacja słuchowa, węchowa, proprioceptywna) i uczy się prawidłowo organizować informacje płynące z otoczenia.

Integracja czynności zmysłowo – ruchowych rozpoczyna się już w życiu płodowym i jest najintensywniejsza przez pierwsze lata życia dziecka. Rozwój dziecka w tym czasie jest bardzo dynamiczny i niepokojące nas objawy w zachowaniu dziecka powinny być natychmiastowym sygnałem do konsultacji ze specjalistą. Możliwie wczesne rozpoznanie problemów dziecka jest ważnym elementem terapii i umożliwia w miarę efektywne działania zmierzające do poprawy funkcjonowania dziecka.